czwartek, 20 lipca 2017

Sagan ušiel všetkým. Vakoč poslúchol Štybar a oslavuje český cyklistický titul

Dvadsaťdvaročný Petr Vakoč vylepšil svoju minuloročnú druhú priečku zo Slavkova a má prvý zlato medzi domáce elitou. Zároveň zachoval dres českého majstra v tíme Etixx-Quick Step. Minuloročný obhajca titulu Zdeněk Štybar bol pre tentoraz na štarte ospravedlnenej, zostal doma u novorodeného syna Lewisa.

Kľúčový moment nastal necelý kilometer pred cieľom, kedy Vakoč unikol Leopoldovi König, s ktorým spoločne šliapali za vedúcim Slovákom Sagan.

"Je to môj najväčší úspech, hlavne vďaka tomu, že ten dres majstra teraz budem voziť celý rok," radoval sa český šampión. "Sníval som o tom od žiakov, od chvíle, čo som začal jazdiť na bicykli. Mal som zatiaľ len jeden dres majstra z časovky do 23 rokov, ale v ňom som nikdy na veľkých preteko ch neštartoval.Toto je fantázia. "

König, ktorý v drese tímu Sky absolvoval prvý hromadný závod od Gira, sa v cieli zveroval:" Zo začiatku sa mi išlo strašne zle, ale potom som sa rozbehol a bolo to celkom dobré . "

Ďalší veľký favorit Roman Kreuziger skončil po technických problémoch v individuálne hodnotenom českom majstrovstvá mužov štvrtý.

Zo cestárske špičky Česka neštartovali iba obhajca titulu Zdeněk Štybar, čerstvý otec syna, a kvôli administratívnym problémom tiež Jan Hirt.

"Sagan v Žiline," lákali veľké pútače všade v meste divákov . Obrie nápisy Kormúthová sa skveli z fasád domov, z vlajok aj z nespočtu transparentov.Trať a predovšetkým jej dve krátke stúpanie obstúpili tisíce fanúšikov. Šampionát dvoch krajín mal aj vďaka nim skvelú kulisu.

Jazdca čakalo desať okruhov a 199 kilometrov. Prvú polovicu zápolení, odohrávajúceho sa v rodisku slovenských cyklistického idolu, oživil skorý únik päťčlennej skupinky, v ktorej nebol nikto z favoritov. Z tých ako prvý začal naplno pretekať Kreuziger, idúci zjavne vo veľkej pohode, a ku skupinke utečencov sa už po 115 kilometroch dotiahol.

S jazdcom tímu Tinkoff-Saxo sa v nepriaznivom daždivom počasí udržali iba Josef Hošek a Tomáš Kalojíros, ale len dočasne. Kreuziger potom pokračoval nejakú dobu v čele osamotený, lenže hlavné zápletka sa začala len rozvíjať, keď jazdci nabehli do deviateho z desiatich okruhov.Na lídra sa dotiahli spoločne Sagan, Vakoč, poľnej, Čierny a vzápätí aj Bárta. Po chvíli sa prihnal tiež ďalší z favoritov König.

Na začiatku posledného okruhu sa Kreuziger prepadol späť do pelotónu kvôli dlhšiu dobu trvajúcim technickým ťažkostiam a bolo zrejmé, že tým vypadol z hry o titul.

"Chceli sme s Romanom double, slovenských i český titul - a mali sme to výborne rozbehnu té," hovoril Peter Sagan, jeho tímový kolega zo stajne Tinkoff-Saxo.

Na Kreuziger bolo po pretekoch vidieť, ako ho trable s okolo a premárnená šanca štvú, nebolo mu do reči. Až neskôr sa rozhovoril: "Mal som mechanický problém so šaltrem. Už sa nám to stalo počas sezóny párkrát, vieme, že ten problém existuje. Shimano o tom tiež vie, riešime to.Bola smola, že sa to stalo v závere pretekov. Cítil som sa dnes vážne dobre. Keď ma Peter Sagan došiel, tak som veril, že keď budeme spolupracovať, môžeme si vytvoriť slušný náskok, aby sme ten titul mali obaja. "

Kým musel už tretíkrát spravovať svoje kolo a zaostal, z čelnej skupiny sa odtrhli v záverečnom kole Vakoč sa Sagan ak nim sa po chvíli medzi kvapkami dažďa dotiahol König. Štyri kilometre pred cieľom zaútočil Sagan a sám najížděl do posledného menšieho stúpania.

Český titul si potom za suverénnym slovenským cyklistom vybojoval Vak oč, ktorý v závere poodjel König a korunoval svoje úžasné dva týždne.Veď minulú nedeľu v Baku získal bronz na Európskych hrách a v piatok pri majstrovskej časovke v Žiline obsadil tiež tretie miesto.

"Zdeněk Štybar mi už skôr hovoril, že keď nebude môcť štartovať on, tak aby som udržal dres majstra v tíme. Som šťastný, že sa mi to podarilo, "žiaril šampión.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz